Tuesday, March 15, 2011

Monolog 4 : PERCAYA!.

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.
Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.


Percaya kepada Allah..
Percaya kepada kebenaran janji Allah..
Percaya kepada keperkasaan Allah..
Percaya kepada firman-firman Allah..
Percaya kepada “Kun Fa Ya Kun” kata Allah..

Sungguh.. aku percaya dan sangat yakin..
Allah itu Maha segalanya..
Asmaul-Husna itu pelengkap diri-Nya..

Sedikit sahaja ujian-Nya.. apabila sujud menyembah-Nya, apabila meminta kepada-Nya, apabila kembalikan segala rasa kepada-Nya.. apabila redha dengan-Nya..
Maka, kemudahan itu tersedia dengan kekuasan-Nya.. dengan izin-Nya.. dengan limpah kurnia dan kasih sayang serta rahmat-Nya..

Berani menidakkan keagungan Allah??.. TIDAK!!!.. Sungguh aku tidak berani..

Malu.. jika masih menyangkal kemuliaan rahmat dan kasih Allah..

Peristiwa tahun ini sangat-sangat memberi pengajaran kepada kami berdua (khususnya)..

Peristiwa tahun ini sangat-sangat menuntun aku untuk mengenang budi saudara-saudara..

Peristiwa tahun ini sangat-sangat memberi impak kepada aku agar lebih SEDAR DIRI.

Peristiwa tahun ini sangat-sangat aku akui kebesaran Allah itu meliputi sekalian alam.

Allah Maha Mendengar. Maha Menerima Doa.

Aku syukur.. aku bangga.. aku redha... menyintai dan menyayangi Allah (meski masih ada ruang iman yang rompong yang perlu aku baiki.. meski tingkat takwa itu perlu lebih gigih aku daki)..

Aku terharu, aku kagum.. aku ingin meneladani Rasulullahi Sallallahu 'Alaihi Wassalam, Rasul junjungan mulia yang sangat aku rindui. Terima kasih Rasulku, kerana 'memperkenalkan' Allah kepada kami, umatmu..

Terima kasih Allah, kerana menjadikan kami hamba-Mu yang mengenali-Mu.

(meski masih ada keculasan dan kekhilafan, namun, aku adalah hamba-Mu.. Ampunkan aku Allah.. ampunkan aku.. terimalah taubatku.. dan aku mohon akan redha-Mu.. redhai aku.. redhai kami semua.. ameen.. )

Note: Hati terdetik rindu.. untuk bersama Rasul memberi dan menjawab salam Illahi.. SUNGGUH!!..



Tubna ilallah, wa raja’na ilallah, wa nadimna a’la ma faalna.

Astaghfirullah, Astaghfirullah. Astagfirullah.
Astaghfirullahal 'azhiiim.. Allazi la illahailla hu wal hayyu qayyum wa atubu ilaih.
.